Velkommen inn i min verden av læring og utvikling.
Fra virkeligheten. For virkeligheten.
Alt jeg tilbyr er forankret i ett punkt: Kommersiell utvikling
-
Ledelse
Ledelse med ett ord: Utvikling
Retning, mål og formål for bedriften. Det samme for ledere og medarbeidere. Vår ledertrening integreres i det daglige arbeidet til lederne og ledergruppen.
-
Avklaring av ledergrupper
Om du spør 8 medlemmer av en ledergruppe hva som er ledergruppens ansvar, vil du få ditto antall svar. En god ledergruppe er ikke nødvendigvis en harmonisk ledergruppe, snarere tvert i mot.
-
Fra strategi til virkelighet
Det finnes en rekke gode tilbydere av strategiprosesser og strategidokumenter. Det er vanskeligere å finne noen som kan hjelpe deg med å få strategien ned i konkrete tiltak med tilhørende metodeverk. Dette er en av mine spesialiteter.
-
Management
Management er alle de daglige og repeterende oppgavene som en leder har. Her handler det om struktur og orden. Når managementet sitter, fungerer bedriften operativt. Og først da.
-
Salgsledelse
Nivået på salgsarbeidet, vil aldri overstige nivået på salgsledelsen. Den viktigste premissgivere for salgeldelsen, er CEO med sin ledergruppe. Derfor er salgsledelse noe som angår hele ledelsen mens salgsleder er ansvarlig. Vi hjelper deg med å ta full kontroll som salgsleder.
-
Salg
Salgsaktiviteten er for en bedrift det samme som hjerteslagene er for en kropp. Jevn aktivitet og jevn puls. Tidvis må pulsen opp, og i noen perioder er hvilepuls nødvendig. Deltakere gir ofte uttrykk for at de aldri har fått bedre og mer konkret salgstrening.
-
Selvledende salgskulturer
Salgsledelse er i prinsippet overflødig ledelse fordi den kan erstattes med tydelige og drivende strukturer med tilhørende metodeverk. Når små barn kan lære seg- og følge trafikkregler, er det selvsagt fullt mulig å få voksne til å gjøre det samme i salg.
-
Utvikle kundetilfredsheten
Vi har egne, skreddersydde programmer som har en forbløffende effekt på kundetilfredsheten. Men du får mer: Både omsetning og medarbeidertilfredshet stiger overproporsjonalt med kundetilfredsheten.
-
Sparringpartner
Du trenger en sparringpartner. En som ser deg utenfra og som stiller deg de tankevekkende spørsmålene. En coach er en fin ting, men sparringpartnere er bedre fordi sparringpartnere har en friere rolle enn coacher.
-
Onboarding
Et av de mest oversette elementene i næringslivet er onboarding av nye medarbeidere og ledere. Dette handler om å komme i gang og tre ut av ideen om at “jeg er ny, og derfor har jeg en innkjøringsperiode frem til jeg føler meg trygg”
-
Kommunikasjon
Jeg trener kommunikasjonsrådgivere i kommunikasjonsferdigheter. Det samme gjør jeg med ledere og selgere. Kommunikasjon er selve materialiseringen av det som beveger seg inni deg. Derfor er de tydeligste de som er mest bevisst. Og de som er mest bevisst, de tydeligste
-
Personlig utvikling
Alle roller i en bedrift utøves av en person. Når mennesker utvikler seg, vil de automatisk utvikle seg i rollen sin. Jo mer komfortable vi er med oss selv, jo mer komfortable vil vi være i forhold til andre.
-
Event
Jeg har lang fartstid fra eventbransjen og et stort repertoar av faglig innhold for større (opp til 1000 mennesker) og mindre arrangementer. Jeg lar eventbyrået gjøre det de er gode på - virkemidler og gjennomføring, mens jeg tar regi på det faglige.
-
Film
Jeg er enkel og god foran kamera fordi jeg har tilbrakt flere år i en slik situasjon. Du behøver ikke et kostbart filmteam for å lage god film fordi god film ikke er “perfekt”. God film er film som folk identifiserer seg med.
-
Foredrag
Mine foredrag er kjemisk renset for PowerPoint. Jeg snakker direkte til deg og jeg snakker fra hjertet. Repertoaret mitt er bredt og fleksibiliteten stor.
-
Presentasjonsteknikk
I løpet av tre timer har du fått på plass alt du trenger for å bli god på scenen. Du har sågar fått øve deg flere ganger. Jo oftere du i fremtiden eksponerer deg med foredrag, jo bedre vil du bli. Det viktigste du vil lære om Powerpoint, er hvordan du skrur den av.